Celebració d'un gol durant les finals del torneig. VÍCTOR SALGADO / FC

Celebració d'un gol durant les finals del torneig. VÍCTOR SALGADO / FCB

La vida a les FCBEscoles ha tornat a la normalitat. Els nens i nenes han tornat als entrenaments i el V Torneig Internacional que es va celebrar a Barcelona, del 21 al 24 de març, ja és història. Arriba, per tant, el moment de fer balanç d’un torneig en què van participar 1.215 nens i nenes de 19 nacionalitats diferents i en què es van disputar 327 partits amb un registre de 1.503 gols anotats.

“La valoració que fem del torneig és molt positiva. El campionat ha tornat a créixer un any més a tots els nivells, com ara el nombre d’equips, jugadors i escoles participants o els països representats. També hem crescut en repercussió mediàtica. Tant jugadors com tècnics han pogut gaudir d’una gran experiència multicultural en una ciutat única com és Barcelona i en un torneig que no té sostre i que cada any, amb la creació de noves FCBEscoles arreu del món, anirà creixent. Som una gran festa del barcelonisme”, explica Iñaki Andreu, director del Torneig Internacional i director de Projectes per Europa i Àfrica.

La valoració que han fet les 26 FCBEscoles que van participar en el torneig també ha estat molt positiva. “Sempre hi ha coses a millorar, és veritat, però en general ens han felicitat per l’organització del torneig tant per part dels pares com dels entrenadors. Han estat moltes les escoles que han fet pública aquesta satisfacció a través de les xarxes socials o de la seva pàgina web. Crec, a més, que ens va ajudar molt la implicació del Club en els quatre dies de torneig i, sobretot, la presència del capità del primer equip, Andrés Iniesta, i de Sergi Samper, un jugador sortit de l’FCBEscola que ara és el capità del Barça B, en l’acte de clausura. Aquesta va ser la cirereta del pastís que ens va permetre acabar el torneig amb una nota molt alta”, afegeix Andreu.

Bon nivell futbolístic

Tant Iñaki Andreu com els seus companys de l’Àrea de Metodologia de l’FCBEscola consideren que el nivell futbolístic dels equips participants ha crescut molt en aquesta darrera edició: “Es nota molt que les escoles estan assimilant la nostra metodologia, la nostra manera de fer, i els equips vénen més preparats. Saben que és un torneig important i s’entrenen força dies abans de viatjar a Barcelona i, a més, tenen un nivell més alt gràcies al treball diari que fan a les escoles. Hem vist jugadors de molt bon nivell que ens han sorprès molt”.

En aquest sentit, els grans dominadors del torneig, a més dels equips de l’FCBEscola de Barcelona, han estat els brasilers. “Tant Rio de Janeiro com Sao Paulo han estat a un gran nivell en totes les categories. Això demostra que el nostre missatge, el nostre ADN, també ha calat en un país amb una cultura futbolística tan marcada com és la del Brasil. Fan un gran futbol, però amb la nostra filosofia Barça, i això també és un èxit que cal remarcar”, conclou Andreu.

The International FCB Escola Tournament, a success por fcbarcelona