Un nen xuta durant un partit del Torneig Internacional de l'FCBEscola | VÍCTOR SALGADO - FCB

La Junta Directiva del FC Barcelona va aprovar aquest dimarts la creació d’una nova FCBEscola a Bombai (Índia) d’acord amb l’estratègia de creixement i d’implantació de noves FCBEscoles al món.

Amb l’aprovació d’aquesta nova proposta, el Club comptarà amb 23 FCBEscoles arreu del món després de les FCBEscoles de Moscou (Rússia), Lagos (Nigèria) i Charlotte (Estats Units), aprovades fa unes setmanes en les dues darreres reunions de la Junta Directiva.

El Barça va ser el primer club que va apostar per la creació d’una escola de futbol oficial a l’Índia. Al desembre del 2011 i al gener del 2012 es van celebrar dos FCBCamps en què més de 1.000 joves aficionats al futbol de 20 ciutats de tota l’Índia van poder viure el sentiment blaugrana.

L'experiència de Delhi

L’èxit d’aquest dos FCBCamps va ser la llavor necessària per obrir el mateix any 2012 l’FCBEscola Delhi NCR, que actualment té al voltant d’uns 600 nens i nenes. “És una satisfacció com a club poder expandir-nos dins d’un país clau per a nosaltres, en què estem treballant amb molta passió des del 2011”, explica Toni Claveria, director de Projectes per a l’Àsia i Oceania.

“El Club vol fer ara un nou pas endavant en una ciutat com Bombai, que des de l’FCBEscola coneixem molt bé, ja que hi hem organitzat diversos FCBCamps. Volem col·laborar, formant joves futbolistes, al fet que l’Índia aconsegueixi el seu gran objectiu: disputar el Mundial de futbol del 2026”, comenta el director de l’FCBEscola, Òscar Grau.

Bombai té més de 14 milions d’habitants i té en el Mumbai City FC, entrenat pel francès Nicolas Anelka, el seu equip de referència a la Superlliga de l’Índia.