fcb.portal.reset.password

Nacho Solozabal parla durant la roda de premsa de presentació de l'FCBEscola Basket / GERMAN PARGA - FCB

Solozabal en la final de lliga de 1989 contra el Reial Madrid, davant de Petrovic / ARXIU FCB

A Nacho Solozabal, com a tot bon esportista, l’apassionen els reptes. I la posada en marxa de la primera FCBEscola Basket del FC Barcelona, on exercirà d’assessor esportiu, el motiva molt. És el seu terreny.

En els darrers 23 anys ha ensenyat a jugar a bàsquet més de 3.100 nens i nenes a l’Escola de Bàsquet Nacho Solozabal, vinculada a la Federació Catalana de Bàsquet, i ara també vol fer-ho al seu club de tota la vida, on va jugar entre els anys 1978 i 1992 i va guanyar 19 títols, i on té retirada al Palau Blaugrana la samarreta amb el seu mític número ‘7’.

• Què suposa per a vostè tornar al FC Barcelona?

“Una gran il·lusió. Fa 23 anys que estic treballant amb nens i nenes a la meva escola de bàsquet i puc dir que és molt gratificant. Ara, des del Barça, des de casa meva, d’on mai he marxat, em donen l’oportunitat d’ensenyar els nanos amb la metodologia i els valors del Barça, en un projecte que el Club ja té al món del futbol però que vol ampliar a tots els esports professionals de la casa."

"És un repte que m’ha apassionat des del mateix moment en què me’l van plantejar i pel qual estic preparat per aportar-hi tot el meu coneixement”.

• Què es pretén amb la creació d’aquesta primera FCBEscola Basket?

“Volem apropar el bàsquet a tothom. Les nostres portes estan obertes. Volem que els nens i nenes, d’entre 6 i 12 anys, que tinguin la il·lusió de jugar a bàsquet al Barça puguin venir. Fins i tot crec que captarem nens que no tenien previst jugar a bàsquet però que volen fer un esport i, veient la nostra oferta i la nostra metodologia, vindran amb nosaltres”.

“El principal concepte que destacaria és la il·lusió. Volem que els nostres jugadors tinguin tota la il·lusió del món per venir a entrenar-se cada dia, per aprendre, per millorar... Volem que s’ho passin bé, que facin esport, que aprenguin conceptes de l’educació esportiva com són el treball en equip, l’esforç, el bon comportament, la puntualitat, els hàbits saludables o seguir una bona alimentació, però també volem fer Club amb majúscules".

"En uns anys inaugurarem un nou Palau Blaugrana i volem fidelitzar aquests nens i nenes per augmentar la massa de gent que segueix diàriament el bàsquet. Hem de fer planter. Ells, aquests nens i nenes que ara començaran a jugar a bàsquet, són els espectadors del futur al Palau. Per això m’il·lusiona tant aquest projecte. Tenim totes les eines necessàries perquè sigui un èxit i jo vull ser un membre més d’aquest equip que vol fer-ho possible”.

• Serà una planter per al bàsquet formatiu?

“Tant de bo que un dia un nen o nena format a l’FCBEscola Basket pugui debutar al primer equip. Això seria un èxit absolut. L’FCBEscola Basket passarà a ser, a partir del proper 19 de setembre, una pota més de la secció de bàsquet del Club ja que les nostres edats, de 6 a 12 anys, no se solapen amb les del formatiu. Al contrari. Crec que es complementen".

"Al Barça li feia falta aquesta aposta formativa. A part de tota l’estructura sènior, les categories inferiors estan molt ben estructurades, però faltava aquesta pota dels més petits. L’FCBEscola Basket potenciarà, sens dubte, la base i facilitarà que, a la llarga, passin jugadors de l’escola a les categories inferiors com ja ha succeït, per exemple, en el futbol, el model d’FCBEscola en què ens emmirallem".

"Nosaltres garantim al jugador que qui entra a formar part de l’FCBEscola Basket farà, si ell s’hi compromet, tot el recorregut fins als 12 anys i que podrà competir, cada 15 dies, en els partits que organitzarem a la  Ciutat Esportiva Joan Gamper. Serà en aquesta competició on podran ensenyar-nos tot el que han après durant els entrenaments que faran dos cops per setmana a les instal·lacions del Centre Esportiu Arístides Maillol Les Corts”.

Nacho Solozabal torna al Barça amb la primera... por fcbarcelona

Nacho Solozabal: “Amb la nova FCBEscola volem... por fcbarcelona