Yamashita Koshiro / FCB

Yamashita Koshiro, durant un entrenament a l'FCBEscola Katsushika / FCB

L’FCBEscola Katsushika va participar en el V Torneig Internacional de Barcelona en les categories de preformació -els nens i nenes nascuts els anys 2006 i 2007-, i formació -nascuts el 2004 i 2005-. La seva millor classificació va ser la sisena posició a la categoria de preformació.

Però durant tot el torneig hi va haver dues preguntes que tothom li feia a l’Andreu Cerarols, el director del Projecte Local a Katsushika: on és el Yamashita Koshiro?, com li va la vida al Japó? La resposta sempre era la mateixa: “El Yamashita està esplèndid. Continua el seu aprenentatge futbolístic a l’FCBEscola i cada dia em sorprèn perquè ha après una paraula nova en català. És molt espavilat”, deia l’Andreu Cerarols.

Yamashita Koshiro va sorprendre el món quan amb només 8 anys es va atrevir a cantar, durant el passat Mundial de Clubs disputat al Japó, el cant del Barça sencer ‘a cappella’ davant de jugadors, ‘staff’, directius i premsa al Mitsuzawa Football Field, on el Barça va fer el seu primer entrenament. També va sorprendre per la lectura que va fer en català a l’acte institucional de l’FCBEscola.

Passió blaugrana

“I és que el Yamashita Koshiro és així. Un apassionat del Barça i de Catalunya”, comenta l’Andreu Cerarols. El Yamashita continua entrenant-se dos dies a la setmana, els dimarts i els divendres, a l’FCBEscola Katsushika, i espera amb il·lusió poder viatjar a Barcelona l’any vinent per jugar el VI Torneig Internacional de l’FCBEscola. “És un líder nat. Té molt caràcter i ho demostra al camp. Sempre ordena i col·loca els seus companys durant els entrenaments i els diferents partits amistosos que organitzem”, explica el director de l’FCBEscola Katsushika.

Yamashita és un de tants nens de l’escola que segueix tots els resums que ofereix la televisió japonesa dels partits del Barça i que estan mirant permanentment les xarxes socials del Club per seguir, per exemple, els cinc millors gols de la setmana del futbol formatiu o qualsevol resum d’un partit de les joves promeses blaugrana. “Els coneix tots i em pregunta si crec que arribaran al primer equip”, diu Cerarols. La distància no és, per tant, cap problema per estar assabentat de les notícies relacionades amb el Barça. L’únic problema és la diferència horària que els impedeix veure els partits en directe.

Aprèn noves paraules en català

Però el que més sorprèn del Yamashita Koshiro és la seva maduresa tot i ser només un nen. Té una gran inquietud per aprendre el català. "Porta sempre al damunt una llibreta plena de paraules en català i japonès que es fa un fart d’estudiar i sempre em demana que l’ajudi. No passa un dia sense que m’ensenyi com ha après una nova paraula. Porta el Barça i Catalunya al cor", diu Cerarols.

“El seu comportament és sempre impecable. És molt educat i respectuós amb els companys i futbolísticament està completant la seva formació. Mai en té prou. Sempre vol entrenar-se més estona i això és molt bo perquè demostra tenir una gran il·lusió pel futbol i el Barça”, afegeix Cerarols, que està convençut que el proper any tots podrem veure el Yamashita Koshiro jugant el VI Torneig Internacional de l’FCBEscola a Barcelona i li podrem tornar tota l’estima que té pel Barça.

FCBEscola Katsushika: Yamashita Koshiro, un... por fcbarcelona