Final del V Torneig Internacional FCBEscola / SANTIAGO GARCÉS - FCB

Cloenda del V Torneig Internacional de l'FCBEscola / GERMÁN PARGA - FCB

Aquest dijous va finalitzar la cinquena edició del Torneig Internacional de l’FCBEscola, que ha batut rècords de participació amb més de 1.200 nens i nenes. En total hi han competit 107 equips en representació de 19 països d’arreu del món.

La cerimònia de cloenda va reunir tots els equips participants a la gespa del Miniestadi en un final de competició que va premiar els campions de les quatre categories del Torneig: l’FCBEscola Blaugrana (Iniciació), l’FCBEscola Sao Paulo (Preformació), FCBEscola USA BLUE (Formació) i l’FCBEscola BLAU (Infantil / Precompetició).

"Confieu en vosaltres mateixos"

L’acte va comptar amb la presència dels jugadors blaugranes Andrés Iniesta i Sergi Samper; juntament amb el directiu responsable del futbol formatiu professional Silvio Elías, l'exfutbolista del Barça i ambaixador de l'FCBEscola José Edmílson; i Òscar Grau, director de l’FCBEscola.

El capità del primer equip del Barça Andrés Iniesta va elogiar l'organització del torneig i va aconsellar els més petits a "confieu en vosaltres mateixos, treballeu i tingueu sempre ganes de millorar".

Va ser una cerimònia especial per al capità del Barça B Sergi Samper, que va iniciar la seva etapa al Club amb l’FCBEscola: "Estic molt content de tornar aquí i veure la il·lusió de tots aquests nens. És un gran record per a mi".

José Edmílson, ambaixador de l'FCBEscola, present durant els quatre dies de competició, va reiterar el seu compromís amb el Club: "Per a mi és una satisfacció estar aquí amb vosaltres, parlant amb els pares i gaudint amb els nens. És molt important que les escoles del Barça transmetin els seus valors arreu del món".

El directiu del FC Barcelona Silvio Elías va destacar que el Torneig Internacional és un "autèntic campionat del món del Barça". El director de l’FCBEscola, per la seva banda, va animar els més petits a seguir treballant per "tornar-nos a veure l'any que ve".

Finals del Torneig

Closing ceremony of the International FCBEscola... by fcbarcelona

La primera final de la jornada la van disputar l’FCBEscola BLAU i l’FCBET Tenerife Grana, de la categoria Infantil / Precompetició, i va acabar amb victòria de l’equip català (2-1).

L’FCBEscola Blaugrana va endur-se la final de la categoria d’Iniciació per 4-1 contra l’FCBEscola Rio de Janeiro, mentre que l’FCBEscola Sao Paulo va aconseguir el triomf (2-2, penals: 4-3) davant l’FCBEscola Tecnificació Catalunya en la categoria Preformació.

L’últim partit del V Torneig Internacional el van jugar l’FCBEscola Italia i l’FCBEscola USA BLUE. El conjunt nord-americà va imposar-se per 1-3.