Pau Vilanova i José Edmilson

Pau Vilanova i José Edmilson. / VICTOR SALGADO - FCB

Edmilson en el moment de la signatura de l'acord. / VICTOR SALGADO - FCB

L’exjugador blaugrana José Edmílson ha signat aquest matí un acord de col·laboració amb el FC Barcelona per ser el nou ambaixador de l’FCBEscola al món. L’acte, celebrat aquest migdia a les oficines del Club, ha comptat amb la presència del directiu de l’Àrea Social Pau Vilanova i el director de l’FCBEscola, Òscar Grau.

L’exjugador brasiler actuarà com a representant del FC Barcelona en actes protocol·laris i oficials vinculats a l’FCBEscola. La tasca principal serà assistir a les diferents escoles de formació del Club i compartir sessions d’entrenament tant amb els nens com amb tècnics i entrenadors.

"Les escoles del Barça estan fent una gran feina des de fa molts anys. Jo intentaré aportar els valors de Club als nens i, sobretot, transmetre el missatge als pares que el més important és l’educació en el futbol", ha comentat Edmílson, que ha afegit: "És important ensenyar els nens quan són petits per aprendre a enfrontar-se a situacions que els pot donar la vida."

Per la seva banda, Pau Vilanova ha dit: "L’Edmílson té una fundació amb la qual vol transmetre una sèrie de valors que van molt lligats als valors del Barça, als valors de l’FCBEscola: ensenyar i educar els nens i els pares per formar persones que després puguin desenvolupar-se esportivament. L’Edmílson sens subte recull aquests valors."

"Edmílson representa uns valors associats al Club. En la seva etapa de jugador és un referent en el fairplay, el treball en equip, el sacrifici, l'esforç. És una persona que coneix bé el Club i que és capaç d’implementar la metodologia i els valors del Barça a les diferents escoles", ha conclòs Òscar Grau.

Durant la seva etapa com a jugador del FC Barcelona (2004-2008), José Edmílson va guanyar una Lliga de Campions, dues Lligues i dues Supercopes d’Espanya.

Edmílson, nou ambaixador de l'FCB Escola al món by fcbarcelona