Nens de l'FCBEscola en un dia de partit / RAFAEL VILLALGORDO

La Junta Directiva del FC Barcelona va aprovar aquest dijous la creació de dues noves escoles a Charlotte (Estats Units) i Lagos (Nigèria), d’acord amb l’estratègia de creixement i d’implantació de noves FCBEscoles al món.

L’FCBEscola Charlotte aplegarà uns 300 alumnes, mentre que l’FCBEscola Lagos comptarà amb més de 500 nens i nenes. Ambdues escoles entraran en funcionament el proper setembre. Amb l’aprovació d’aquestes noves propostes, el Club comptarà amb 21 FCBEscoles arreu del món.

“L’objectiu d’aquesta expansió és el d’estendre la metodologia del model Barça i els valors del Club entre els nens de l’Àfrica i els Estats Units, garantint-los una formació esportiva de qualitat, sota la direcció de tècnics que depenen del Club”, explica Òscar Grau, director de l’FCBEscola.

Nigèria, un país emergent

Nigèria, el país africà més poblat amb 170 milions d’habitants, és ja la primera economia de l’Àfrica i la seva capital, Lagos, és una de les ciutats més importants del continent.

“Per a nosaltres, com a FCBEscola, és molt important obrir una escola a Lagos. És un projecte molt potent en un país emergent, que, precisament, comença a organitzar grans esdeveniments esportius com pot ser, per exemple, la Copa d’Àfrica de Futbol Platja a Lagos el proper mes de desembre”, explica Iñaki Andreu, director de projectes de l’FCBEscola per Europa i Àfrica.

Lagos compta, a més, amb la presència de la Penya Barça de Lagos Club, que té una forta implantació a la ciutat i que, en un exemple de la transversalitat del Club, col·laborarà amb moltes activitats que s’organitzin a l’escola.

L’expansió als Estats Units

Charlotte, ciutat situada a l’estat de Carolina del Nord, a la costa est, ha estat la ciutat escollida per obrir la segona FCBEscola als Estats Units després de la FCBEscola Florida, a Miami, que va entrar en funcionament l’any 2014.

“Hem valorat la proposta i creiem que és una excel·lent oportunitat per obrir la segona escola als Estats Units dintre del projecte d’expansió que durem a terme en aquest país en els propers anys”, comenta Franc Carbó, director de projectes de l’FCBEscola per Amèrica i l’Orient Mitjà.

Dintre d’aquesta política d’expansió, el Club va aprovar el 14 de març passat l’organització de 20 nous Campus als Estats Units en diverses ciutats com Orlando, Miami, Chicago, Dallas, Atlanta, Kansas, Nova Orleans, Oklahoma, Las Vegas, San Antonio, Indianapolis, Columbus i Boston, entre d’altres.