Les escoles participants en el Torneig FCBEscola, en la presentació / GERMÁN PARGA-FCB

Arriba la Setmana Santa, i, amb aquesta, una nova edició del Torneig Internacional de l’FCB Escola. Amb un acolorit acte d’inauguració que ha tingut lloc al camp annex del Miniestadi, els més de 1.200 nens i nenes que participaran en la cinquena edició del torneig s’han presentat per equips just abans de començar el primer dia de competició. En el torneig, que s’ha iniciat a les 10.30 hores, hi participaran 107 equips amb jugadors de 19 nacionalitats diferents en els 327 partits que es disputaran als camps annexos al Miniestadi fins al dijous 24 de març.

El moment més emotiu de la inauguració ha estat quan un jugador representant de cada FCEscola  ha entrat a la gespa portant una lona mosaic en què es podia veure el mapa del món amb totes les escoles del Barça dibuixades.  El directiu Pau Vilanova ha inaugurat oficialment el torneig després dels parlaments del director de l’FCBEscola, Òscar Grau, i l’ambaixador de les FCBEscoles, l’exjugador blaugrana Edmílson. “Durant aquests dies els nens i nenes de les nostres escoles jugaran al futbol amb la metodologia Barça que nosaltres els hem ensenyat, però res d’això seria possible sense la vostra col·laboració, els pares, que conjuntament amb nosaltres ens ajudeu a inculcar-los uns valors que els formen com a persones. Gràcies per aquesta feina en equip”, ha dit Pau Vilanova.

En els quatre dies de festa blaugrana hi participaran fins a 26 escoles barcelonistes d’arreu del món: Barcelona, Varsòvia, Istanbul, Casablanca, Egipte, Dubai, Fukuoka, Katsushika, Delhi NCR, Singapur, Aràbia Saudita, Itàlia, Vancouver, FCBEscola Tecnificació, Catalunya, Tenerife, Balears, Perú, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Santo Domingo, Florida, USA RED, USA BLUE, Carib i USA YELLOW. D’aquesta manera s’arriba a una xifra de participants que supera considerablement els 1.000 jugadors de l’última edició i els 800 de l’anterior.

Partits i finals per Barça TV

Les finals es disputaran el dia 24 de març al Miniestadi i seran retransmeses per Barça TV, que també ofereix partits cada dia a les 12.30 hores i a les 18.30 hores, i en streaming per la web de l’FC Barcelona. Es poden presenciar els partits de manera gratuïta i es pot seguir l'actualitat a través de les xarxes socials amb el hashtag #FCBEscola.

Els campions de l’última edició van ser l’FCBEscola Blaugrana, en categoria d’Iniciació; l’FCBE USA Red(Preformació); l’FCBItàlia (Formació), i l’FCBET Tenerife (Infantil).

Inauguració V Torneig Internacional FCB Escola... by fcbarcelona