Torneig Internacional de l'FCBEscola del 2015 / ARXIU FCB

Imatge promocional del V Torneig Internacional de l'FCBEscola

El V Torneig Internacional de l’FCBEscola ja és una realitat. Les primeres FCBEscoles arribaran aquest dissabte a Barcelona per disputar el campionat mundial del dilluns 21 al dijous 24 de març. El torneig, que es jugarà als camps annexes del Miniestadi, reunirà una xifra rècord de més de 1.200 jugadors repartits en 107 equips d’arreu del món.

“El Torneig Internacional és la gran festa del barcelonisme i aquest any batrem tots els rècords de participació. Serà una festa social, una mescla de cultures amb un objectiu comú: jugar a futbol amb la metodologia Barça”, expressa Òscar Grau, director de l'FCBEscola.

“Les escoles estan treballant tot l’any per seleccionar els seus equips per venir a Barcelona a competir. El director de cada projecte internacional s’ha format aquí per assegurar la transmissió de la metodologia Barça. Així garantim la qualitat que ens hem d’exigir com a Barça”, afegeix Grau.

En total es jugaran 327 partits repartits en les quatre categories del torneig (Iniciació, Preformació, Formació i Infantil). Hi participaran fins a 26 escoles del FC Barcelona d’arreu del món en representació de 19 països del món.

Activitats extraesportives

El V Torneig Internacional serà també una excel·lent oportunitat perquè els nens i nenes de les diferents FCBEscoles coneguin Barcelona. Durant aquests dies de Setmana Santa s’han programat moltes activitats per descobrir la ciutat, com visites a la Sagrada Família i el Parc Güell, entre d’altres.

Aquest dissabte els participants i els seus familiars assistiran al Miniestadi, a les 19.30 hores, per donar suport al Barça B en el seu partit de Lliga contra el Reus Deportiu. En total ja han confirmat la seva presència dissabte al Miniestadi més de 600 participants integrants de les expedicions de l’FCBEscola Tecnificació Catalunya, l’FCBEscola Egipte, l’FCBEscola Santo Domingo, l’FCBEscola Singapur i els FCBCamps dels Estats Units.

Seguiment a través de l'etiqueta #FCBEscola

Molts d’aquest jugadors que donaran suport al Barça B els vam poder veure la setmana passada a les xarxes socials a la campanya #FCBEscolaChallenge, en què jugadors i entrenadors de les FCBEscoles d’arreu del món han mostrat les seves habilitats fent tocs seguits de pilota.

Arriba el V Torneig Internacional de l’FCBEscola por fcbarcelona

Tots els partits es podran presenciar de manera gratuïta i se’n farà un seguiment a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #FCBEscola. Barça TV retransmetrà alguns dels enfrontaments de la fase de classificació i, íntegrament, les finals del dia 24 de març, que es disputaran al Miniestadi.